zaterdag 8 augustus 2009

Het beste jaar evah!!!1

Vandaag ben ik jarig!! En ik kan wel stellen dat het beste jaar van mijn leven is begonnen. In het voorjaar van 2010, zo rond januari/februari, ga ik namelijk een half jaartje in zonnigere oorden vertoeven. En wel in Brazilië, São Paulo om precies te zijn. Daar ga ik een semester als uitwisselingsstudent volgen aan de Fundacao Getulio Vargas, Escola de Administracão de Empresas de São Paulo. Dit semester loopt van begin februari tot en met eind juni, dus er is tijd zat om er een halve wereldreis van te maken. Hier wat wetenswaardigheden over São Paulo:
  • Er wonen ruim 21 miljoen mensen
  • Het tijdsverschil is -4 uur met Nederland
  • De gemiddelde temperatuur in januari ligt tussen de 20 en 28 graden
  • São Paulo ligt ongeveer 5 uur rijden van Rio de Janero
  • In Brazilië wordt Portugees gesproken
  • De negende meest luxueuze straat in de wereld ligt in de stad, de Rua Oscar Freire (volgens mij niet vernoemd naar de befaamde sprinter van Rabobank)
  • São Paulo heeft het grootste ziekenhuis complex in Latijns-Amerika, het Hospital das Clínicas van de USP met 352.000 m² gebouwd gebied (wel zo geruststellende gedachte)
Dus helaas dit jaar geen pasen/pinksteren/groove garden/koninginnedag/bevrijdingsdag en andere feestjes.. En niet in de laatste plaats: geen carnaval in de mondial voor mij dit jaar!
Gelukkig zijn er wel andere mogelijkheden tot vertier daar:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten