zondag 11 april 2010

Vakantie!

Jaja mensen ik weet dat jullie denken dat het hier de hele tijd vakantie is, maar dat is niet zo! De afgelopen week heb ik examens gehad, het is donker om 6 uur, het regende de hele week en het is even warm als in Nederland (hier loopt men in winterjas, daar loopt men in korte broek). Kortom het lijkt wel erg veel op thuis, een klein drama.. Nou on the bright side, het is nu vakantie! Twee weken van serene rust staan voor de deur.

De afgelopen twee weken stonden vooral in het teken van al het werk dat al lang gedaan had moeten zijn, doen. Uiteindelijk worden we hier toch wel als gasten behandeld dus dat was geen groot probleem. Andre mijn roommate werd trouwens iets minder behandeld. We moesten een examen thuis maken het en dan voor de deadline terug mailen, nu was hij een puntje vergeten in het emailadres van de lerares. Je zou zeggen dat dit kleine misverstand zo opgelost is hier, dachten wij ook, bleek niet zo te zijn: mevrouw bedankte hem voor zijn meegestuurde bewijsstukken en verzocht hem om afspraak te maken voor een herkansing. Only in Brazil.. Wat ook only in Brazil kan is het live meekijken met de politie die in een favella 3 bandieten probeert te overmeesteren, met gijzeling en alles erbij. Het was bijna net zo spannend als Barca - Arsenal.

Gelukkig had ik ruim van tevoren gestudeerd, want de examens waren geheel fraude-proof, we zaten met 50 man in een klaslokaal. Het kost moeite om te zien of je nou je eigen aantekeningen of die van je buurman aan het lezen bent. Enige nadeel was dat mijn buurman Braziliaans was en halverwege het examen Portugees begon te schrijven... Gisteren ben ik naar Panna Knock Out geweest, dat is een Nederlands project dat men hier wil lanceren. Bij de opening op woensdag waren (demissionair) ministers Verhagen en Eurlings aanwezig en ik ken iemand die hier aan het project werkt dus ben ik gisteren ook even langs geweest. Was leuk om weer eens ouderwets uren lang Nederlands te praten en de Nederlands kampioen straatvoetbal himself was ook nog aanwezig..

Het was goed om weer eens een paar weken thuis te zijn, heb veel mensen in Nederland gesproken (op de raarste tijdstippen trouwens; Get a Life people).. Maar over een paar uur vertrek ik voor 2 weken naar Salvador de Bahia. Dat is een grote stad ongeveer 3 uur vliegen ten noorden van Sao Paulo. Eerst blijf ik 3 nachten in de stad voor feestjes en strand en daarna gaan we naar het nationaal park aldaar. In week 2 wil ik met Taylor een auto gaan huren en beetje langs de kust rijden en stranden gaan verkennen.. 

Intussen zit ik op de helft van mijn trip! De tijd vliegt om als het leuk is.. Het is tijd voor een toespraak in de rust en dan knal ik vanavond zo de tweede helft in!!

3 opmerkingen:

  1. Oké Kris, neem het er van na je examens. Heb je geen last gehad van de overstromingen? Het was hier volop op t.v. Hopelijk heb je op je trip beter weer.
    Hubertine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Kris,

    Eindelijk ook aan het leren toegekomen ;-), goed om te horen! Al weet ik dat ik me daar bij jou geen zorgen over hoef te maken.

    Geniet nog even van het Nederlandse weer, voor je het weet heb je het al weer te warm.

    Veel plezier op je trips...

    Groetjes Audrey en Guy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heey Kris,

    Op de helft en al zoveel meegemaakt, gedaan en gezien! Geweldig man, geniet ervan en probeer zoveel mogelijk mooie ervaringen op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen