dinsdag 23 februari 2010

Settelen

Zoals verteld is het reizen nu echt afgelopen, helaas! Vandaag ben ik officieel een volledige week in het appartement, tijd om te settelen. Nu waarderen we ook de extra faciliteiten die er in het gebouw zijn. Zondag heb ik namelijk de hele dag hier kunnen rondhangen zonder me te vervelen (!). Eerst heb ik voetbal gekeken en geskyped met het thuisfront, daarna ben ik naar de gym geweest. Want ik ben al begonnen aan de voorbereiding van het voetbalseizoen '10/'11 met wat conditietraining.. Toen heb ik een verfrissende douche genomen, gevolgd door een duik in het zwembad.

Ondertussen zijn we ook druk bezig met de introductieweek, dus iedere dag is er wel ergens een feestje om ons bezig te houden. Hier ontmoet je ook leuke mensen, zo had Constantin geregeld dat we naar een huisfeestje bij wat Fransen konden gaan na onze BBQ op zaterdag. Hij bleek echter niet de aangewezen man om dit soort activiteiten te coördineren en Franse mensen blijken niet echt de feestbeesten te zijn die ze op het eerste oog lijken. Om het kort samen te vatten gingen we naar het appartementengebouw. Daar aangekomen wisten we niet in welk appartement het feest was, dus gingen we maar lukraak naar de 13de etage. Daar brandde ergens licht en klopten we aan, binnen was een of andere hele vreemde fotoshoot aan de gang. En het was duidelijk dat dit niet de goede plek was. De aanwezige heren konden ons zelfs in het Engels vertellen dat we fout zaten, hoogst verdacht in Sao Paulo.. Terug in de lift kwamen we geheel toevallig iemand tegen die in het appartement woont waar het feest zou moeten plaatsvinden. Helaas was het feestje al uren afgelopen en stonden we daar dus als 5 half aangeschoten buitenlanders met blikken bier in de hand bij mensen in hun woonkamer uit te leggen wat we kwamen doen. Duitsers zijn dus blijkbaar toch niet zo heel gründlich als ze wat caparinhas op hebben.

Zondagavond zijn we nog naar een bar geweest, daar heb ik weer een voetbalgekke Braziliaan ontmoet. Deze is fan van Santos en hij wil ons meenemen naar een wedstrijd. Eerst gaan we vis eten in Santos en dan ga ik de boy Robinho zien shinen. Hij zelf is trouwens meer fan van Neymar, volgens hem Robinho, maar dan beter en jonger.. Ben benieuwd!

Ook is het gouden "vakantie-randje" nu ook wel van de trip af.. Het voelt niet langer als vakantie. Ik heb namelijk al een nieuwe fles deodorant en douchegel moeten kopen, gekookt (hamburgers), voor het eerst in mijn leven gestreken en ben al 2 dagen op rij wakker geworden door de wekker! Allemaal tekenen dat het afgelopen is met de vakantie en meer een tijdelijke woonplaats is hier. Wel een woonplaats met nergens warm water buiten de douche en waar je (officieel) geen toiletpapier mag doorspoelen...

Gisteren heb ik ook nog een verontrustend verhaal te horen gekregen over de winter in Sao Paulo. Inmiddels is de wintertijd ingegaan, het is hier dus nu 4 uur vroeger dan in Nederland en als de zomertijd daar in gaat zal dat 5 uur zijn. Maar ik hoorde van een dame op school dat het hier zelfs 10 graden kan worden op een slechte dag in juli of augustus...Dat is natuurlijk geen enkel probleem in Nederland, maar men moet zich realiseren dat er dus geen warm water is hier. Van verwarming is nog nooit gehoord en je mag blij zijn als je ramen dicht kunnen.. Het schijnt dan ook zo te zijn dat men op zulke dagen gewoon binnen blijft zitten met een dekentje om, hoe aandoenlijk.. Wederom een mooi argument om eind juni weg te wezen hier!

Ten slotte nog een huishoudelijke mededeling, allereerst spijt het me dat ik wat minder avonturen ga beleven de komende maand. Zo rond 12 april begint de vakantie hier en waarschijnlijk gaan we dan naar het noorden. In de tussentijd wil ik nog naar Iguazu. Dus in plaats van jullie te vervelen heel veel saaie berichten, zal ik gewoon wat minder schrijven. Kwaliteit tijd over kwantiteit he..

PS Voor mijn trouwe fans heb ik nog een toegift... Ik weet dat jullie het waarderen, maar reacties met vragen naar telefoonnummers zijn zinloos. Aanvragen voor een HD versie zullen per geval bekeken worden.

15 opmerkingen:

  1. Ik citeer: 'voor het eerst in mijn leven gestreken'
    Het moet niet gekker worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik citeer: "uiteindelijk betaal ik € 0,80 voor een 350ml ijskoud bier".
    Sinds wanneer drinkt hij bier??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ruud, zelfs ik moet me aanpassen.. Zal terug keren als een veranderd man (eentje die een pilsje drinkt tijdens het strijken)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. we hebben met 2-1 gewonnen. groetjes noud

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Noud,
    Goedzo!! Het lijkt wel alsof het alleen maar beter gaat sinds ik weg ben.. Misschien moet ik nog maar wat langer blijven dan he! Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai broetje!

    Geniet van je koude pilsjes!
    Ennuh... vanaf juli mag je wekelijks komen strijken op de tussenweg: kun je je geleerde vaardigheden bijhouden! ;-)

    Groetjes Audrey

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Kris!

    Net even een kijkje genomen op je blogspot. Sorry, maar heb nog niet de tijd gehad om al je avonturen te lezen. Maar volgens mij (heb je in ieder geval tot nu toe) je tijd goed omgekregen. Hoop dat dat wat betreft je 'studie'-tijd ook zal lukken ;-)
    Ik zal je blog wat vaker checken om te kijken of je ook wat uitvoert...


    Groeten Ronny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaartje is aangekomen!
    En nee... Guy is nog niet door zn knieen gegaan dus dieteren moet je nog steeds vermelden!!!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Kris,

    We hebben je kaart ontvangen! Voor de rest wil ik even duidelijk maken dat Audrey nog steeds Dieteren heet....

    Voordat je terug komt gaat daar ook niets aan veranderen.

    Vandaag ben ik aan de tuin begonnen. Ik heb het grind achter weggehaald en op marktplaats gezet. Binnen 1 uur belde al iemand van twee straten verderop die het volgende week op komt halen.

    Succes met je lesweken!

    Groetjes Guy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi kris
    het eerste gewonen met 2-4 tegen schinnen
    natuurlijk ik met 8-3 tegen ceasar gewonen
    en dylan met 2-1 gewonen

    groetjes brandon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Kris,

    Ik sprak je moeder vorige week en ze heeft mij je blogadres gegeven. Ik was het inmiddels weer kwijt geraakt, maar kwam het zo juist weer tegen. Spannend als ik zo de verhalen van haar hoor. In den vreemde kost het toch altijd enige tijd om te wennen. Dat weet ik maar al te goed. Ik hoop dat je snel je draai weet te vinden en niet te veel terugdenkt aan alles wat je mist. over een tijdje weet je niet beter en als je hier terug bent ga je zelfs terug verlangen naar zaken die je nu voor normaal neemt.
    Hier draait het rustig. Het weer werkt niet mee om volledige voetbalprogramma's te doen. Onze wedstrijden zijn al 2 keer afgelast. De F1 heeft hun eerste wedstrijd wel gewonnen. Net als de F2 trouwens, die gaan ook goed. Vorige week heeft het team van de F2 tijdens de training van F1 gewonnen (ik was er niet bij). Spelers die er bij waren zeiden dat het 8 F2-ers tegen 5 F1-ers waren. MAar ja. De F2 begint het goed te doen.

    Groetjes,

    Olaf Derkx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Kris,

    We hebben gewonnen met 4-3 met voetbal. Hoe gaat het in Brazilie? We missen je heel erg. groetjes Ruben

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kris
    we hebben inderdaad vandaag gewonnen
    maar geniet nog maar ff van het lekkere weer in brazilie.
    heb een fijne tijd nog daar en succes met je studie!

    Groetjes
    Sean

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik mis je groetjes noud

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Kris,
    namens de hele familie bedankt voor het kaartje ivm de nieuwe aanwinst! Ze doet het goed en het voelt niet raar om opa te zijn hihi. Ik kijk af en toe op je site en zie dat je je wel vermaakt als ik de foto's zie en de verhalen lees.
    Geniet er van en tot ..............:)

    BeantwoordenVerwijderen